140 jaar Groei & Bloei Apeldoorn

Komende activiteiten

Theedrinken op Moestuin Havenpark

In de zomermaanden bent u van harte welkom om in het Huussie van Moestuin Havenpark te komen theedrinken. U vindt de moestuin aan de Korte Molenstraat 4. U kunt de moestuin bekijken en kennismaken met andere Groei & Bloeiers onder het genot van een kopje thee. U bent welkom tussen 14.00 - 16.00 uur op woensdag 23 augustus en/of 6 september.
U hoeft zich niet op te geven voor deze activiteit.

Moestuin Havenpark is een initiatief van Groei & Bloei Apeldoorn, in samenwerking met Omnizorg, Stimenz en de Wijkraad Centrum en de gemeente Apeldoorn. Er wordt elke woensdag- en donderdagochtend door een groep vrijwilligers in de moestuin gewerkt. Iedereen is welkom. Men hoeft geen ervaring te hebben. Er is op die ochtenden begeleiding aanwezig.

Workshop tuinontwerp en beplantingsplan

Anneke Stolk van Annaparte Tuinontwerp geeft in het najaar weer een workshop Tuinontwerp en een workshop Beplantingsplan. De workshops bestaan ieder uit 2 avonden. Op de eerste avond behandelt zij een stuk theorie. Daarna gaat u met een huiswerkopdracht zelf aan de slag voor uw eigen tuin. U maakt een (deel)ontwerp of een (deel)beplantingsplan voor uw eigen tuin. Op woensdag 13 september start de workshop tuinontwerp. Meer informatie en Aanmelden...

Pompoendagen

Zo veel soorten; elk jaar weer zo'n 75 bij kwekerij Brandus in Hummelo. Op zaterdag 23 september willen we proberen met een groep pompoenfanaten deze kwekerij te bezoeken. Wilt u er bij zijn?

Bloemschikken

Op 21, 26 en 28 september starten er weer diverse bloemschik cursussen voor beginners tot ver gevorderden.  Alle informatie staat hier...

En Save the date: Het Oost Nederlands Kampioenschap Bloemschikken is op zaterdag 7 oktober

Lezingen

De Lezing 'Tuinieren gaat niet over rozen' door Frans Nienhuis op 19 september gaat onder andere over de Dutch Wave

Locatie van de lezing: De Hofstad, Hofveld 52, 7331 KE Apeldoorn.
Tijdstip lezingen is zoals het altijd was, zaal open 19.30 uur en start lezing 20.00 uur en op de derde dinsdag van de maand.
Aanmelden bij binnenkomst, daar krijgt u een lootje voor de gratis verloting.

Planning overige lezingen :

• 17 oktober 'Bijzondere schaduwplanten' door  Gerard van Buiten een lezing houden over bijzondere schaduwplanten. Gerard is hortulanus van de botanische tuinen in Utrecht en een ras verteller. Aansluitend is er een stekjesmarkt.
  • 21 november 'Optimalisatie ecologisch groenbeheer gemeente Apeldoorn' door Ernst Jan Mulderij

GROENSNIPPERS

GROENSNIPPERS is de papieren nieuwsbrief van de afdeling Apeldoorn.

Alle leden van deze afdeling krijgen deze nieuwsbrief 3 x per jaar thuisgestuurd.
De volgende editie komt september 2023 uit, dus bewaar de laatste versie nog een tijdje!
Of kijk in het archief voor de voorgaande edities.