bekijk online

140 jaar Groei & Bloei Apeldoorn

Groei & Bloei al 140 jaar…Feestje!

Vereniging Groei & Bloei afdeling Apeldoorn bestaat dit jaar 140 jaar en dat vieren we het hele jaar door met allerlei activiteiten. Op zaterdag 15 juli is de jubileumviering met een gezellige middag bij Boomkwekerij & Plantencentrum Menkveld. Naast genieten van koffie/thee met iets lekkers kunt u ook zaadbommetjes maken. Dat zijn bolletjes van klei en grond gemengd met zaden, die u kunt uitstrooien om de omgeving mooier te maken. Dat kan in uw eigen tuin zijn, maar u kunt er natuurlijk ook een paar per ongeluk ‘verliezen’ op andere plekken… De gemaakte bommetjes krijgt u mee in door kleuters van Jenaplanbasisschool ‘De Mheen’ beschilderde eierdozen.

Van 14.00-16.00 uur. Zutphensestraat 285 in Apeldoorn. Gezellig als u ook komt!

Aanmelden kan via dit aanmeldformulier.

Komende activiteiten

Theedrinken op Moestuin Havenpark

In de zomermaanden bent u van harte welkom om in het Huussie van Moestuin Havenpark te komen theedrinken. U vindt de moestuin aan de Korte Molenstraat 4. U kunt de moestuin bekijken en kennismaken met andere Groei & Bloeiers onder het genot van een kopje thee. U bent welkom tussen 14.00 - 16.00 uur op 12 juli, 26 juli, 9 augustus, 23 augustus en 6 september.
U hoeft zich niet op te geven voor deze activiteit.

Moestuin Havenpark is een initiatief van Groei & Bloei Apeldoorn, in samenwerking met Omnizorg, Stimenz en de Wijkraad Centrum en de gemeente Apeldoorn. Er wordt elke woensdag- en donderdagochtend door een groep vrijwilligers in de moestuin gewerkt. Iedereen is welkom. Men hoeft geen ervaring te hebben. Er is op die ochtenden begeleiding aanwezig.

Dagexcursie Brabant/Limburg

Op vrijdag 28 juli gaat de bus richting het zuiden van het land met als doel zuidoost Brabant en een stukje Limburg. De eerste pleisterplaats is het privé arboretum d’n Hooidonk van Frens en Mia van den Biggelaar in Den Dungen. Vervolgens wordt in Helmond de landschapstuin Tuin aan de Medevoort van Ria van Mierlo bezocht, daarna in Lierop De Winckelgaard, van Marleen en Tint Cuppen. Weliswaar ook een landschapstuin maar toch weer heel verschillend. De reis zal eindigen bij de plantenkwekerij De Kleine Oase in Weert, met een zeer uitgebreid en gevarieerd assortiment.

Opstapplaats is carpoolplaats De Kar om 8.20 uur (dus niet bij de Dubbelbeek). De reis wordt volledig door de afdeling Deventer georganiseerd maar staat open voor leden uit Apeldoorn.Meer informatie en aanmelden  via deze pagina.

GROENSNIPPERS

GROENSNIPPERS is de papieren nieuwsbrief van de afdeling Apeldoorn.

Alle leden van deze afdeling krijgen deze nieuwsbrief 3 x per jaar thuisgestuurd.
De volgende editie komt september 2023 uit, dus bewaar de laatste versie nog een tijdje!
Of kijk in het archief voor de voorgaande edities.