bekijk online
Nieuwsflits

Bestuurlijk nieuws

Meldden we in de ALV van 20 februari nog vol trots dat we weer een voltallig bestuur hebben van 5 leden, inmiddels is de situatie anders. Onze voorzitter Mart Nederhof is helaas uitgevallen vanwege een ernstige ziekte waarvoor hij opgenomen is in het Gelre Ziekenhuis. Nog niet duidelijk is wat de ziekte precies is, maar de kans op genezing lijkt niet hoog. We kunnen alleen maar hopen dat deze kleine kans toch de waarheid wordt. Om deze reden hebben wij ook de moestuincursus moeten annuleren.
Ook onze nieuwe secretaris Alet van der Woude heeft helaas te maken met persoonlijk leed vanwege het onverwachte en snelle verlies van haar man. We wensen Alet veel sterkte de komende tijd.

Tijdens de ALV hebben de volgende bestuurlijk veranderingen plaatsgevonden:

Secretaris: Alet van der Woude; 06-14832209; secretaris@apeldoorn.groei.nl
Algemeen bestuurslid 1: Corrie Hennekes; 06-17885913
Algemeen bestuurslid 2: Tienke Koning

Lezingen

Locatie van de lezing: De Hofstad, Hofveld 52, 7331 KE Apeldoorn.
Tijdstip lezingen: zaal open 19.30 uur en start lezing 20.00 uur en op de derde dinsdag van de maand.
Aanmelden bij binnenkomst, daar krijg je een lootje voor de gratis verloting.
De lezing is gratis voor leden en huisgenoten; andere belangstellenden betalen 5 euro. Er is koffie en thee voor 1 euro per kopje.

Planning lezingen:

• Lezing 'Klimplanten, sierlijk en functioneel' door Margareth Hop op 19 maart.
  • Lezing 'Onze op Engeland geïnspireerde Pluktuin' door Marieke Nolsen op 16 april met aansluitend een stekjesmarkt!
  • Lezing 'Kansen en bedreigingen van klimaatverandering op bomen' door Henry Kuppen op 21 mei.

Theetuinen

In de Groensnippers van januari 2024 zijn de Theetuinen geïntroduceerd. Gezellige bijeenkomsten in de maanden mei tot en met september met andere Groei & Bloeiers.
Er hebben zich al meerdere mensen aangemeld om hun tuin hiervoor open te stellen.
Wilt u ook uw tuin openstellen als gasttuin, geef dit dan voor 15 maart 2024 door via Secretaris@apeldoorn.groei.nl onder vermelding van “Theetuinen” Zie voor meer informatie ook de website.

Komende activiteiten

Voorjaarsweekend Tuinplezier: Tuinieren op een postzegel

In dit weekend staan de kleine tuinen centraal. Hoe zorg je er voor dat jouw balkon, dakterras of kleine tuin het hele jaar rond iets moois te bieden heeft. Ontwerpers, hoveniers en plantenexperts staan klaar om hun kennis te delen.

Heb je een tuin van minder dan 20 m2 en wil je tips voor jouw eigen postzegel? Dan kan je zelfs speeddaten met tuinontwerpers. Neem wat foto’s en een schetsje mee en je krijgt praktisch advies, op maat, voor optimaal gebruik van jouw tuin.

De organisatie van de Voorjaarsmarkt Tuinplezier is een samenwerking van Groei & Bloei-Rayon Utrecht en de Botanische Tuinen Universiteit Utrecht.

Data : zaterdag 23 maart en zondag 24 maart
Tijdstip :van 10.00 tot 16.30 uur
Locatie : Botanische Tuinen Universiteit Utrecht, Budapestlaan 17, Utrecht
Entreeprijs : € 10,-- p.p. incl. toegang tot tuin.
Meer info : www.uu.nl/botanischetuinen/voorjaarsweekend

Tijdens de ALV zijn een aantal jubilarissen van onze vereniging in het zonnetje gezet. 5 leden hadden de grens van een 25 jarig lidmaatschap bereikt en 2 aanwezige werden beloond met een oorkonde en welgemeend applaus.

GROENSNIPPERS

GROENSNIPPERS is het afdelingsblad van de afdeling Groei & Bloei Apeldoorn.

Leden van deze afdeling krijgen deze nieuwsbrief 3 x per jaar toe gemaild of thuisgestuurd, tenzij zij zich afgemeld hebben.
De volgende editie komt in mei 2024 uit. De laatste versie is hier na te lezen!
Kijk in het archief voor de voorgaande edities.