Over Ons

Groei & Bloei Apeldoorn is een plaatselijke afdeling van KMTP/Groei & Bloei, dé toonaangevende vereniging van tuin- en natuurliefhebbers. KMTP de Koninklijke maatschappij voor tuinbouw en plantkunde bestaat inmiddels 150 jaar. De afdeling Apeldoorn is opgericht in 1883. Iedereen die een abonnement neemt op Groei & Bloei is automatisch lid van de verenigingGroei & Bloei. Woont u in de gemeente Apeldoorn dan kunt u deelnemen aan alle activiteiten van onze afdeling.

Onze doelstelling

Groei & Bloei Apeldoorn wil door middel van kennisoverdracht, cursussen en bijeenkomsten de bewustwording van en het enthousiasme voor de natuur vergroten. Daarnaast willen we werken aan een meer duurzame en groenere samenleving en de toename van de plaatselijke biodiversiteit.

Het doel is daarnaast het verbinden van mensen onderling en met de natuur.

De afdeling Apeldoorn van Groei & Bloei werkt veel samen met lokale organisaties, zoals Stimenz , Omnizorg, Aventus, Wijkraden, IVN, KNNV, Da Capo, de Klup Apeldoorn, Gemeente Apeldoorn, om tuinieren en groen onder de aandacht te brengen.

Activiteiten

Wij organiseren jaarlijks een aantal lezingen op de 3e dinsdag van de maand. Deze zijn gratis toegankelijk voor leden. Daarnaast worden er diverse cursussen georganiseerd zoals:

• Bloemschikken
  • Tuinontwerp en tuinbeplanting

Ook vindt er jaarlijks een busexcursie plaats naar tuinen elders in Nederland.

Deze en andere activiteiten kunt u terugvinden elders op deze website en worden vermeld in de Groensnippers die 3 maal per jaar (digitaal) uitkomt en de diverse nieuwsflitsen.
Kijkt u ook eens op onze facebookpagina, waarvoor we al ruim 700 volgers hebben.

Klik door om meer te weten over: